USA: Thanks giving midag vid Vita Huset

Hej!

Vaknade för några timmar sen här i USA, kl är lite över 11.
Solen lyser och det är ungefär 9 grader varmt.

Så igår var det Thanks Giving och då bruka Americanarna alltid äta mycket mat.
Oftast äter dom mycket mat med deras familj och vänner.
Visa äter på resturang andra lagar mat hemma och är där.

Vi bestämde oss för att äta på resturang mit i Washington D.C.
Vi åkte tåg en liten bit och sen gick vi en bit.

Resturangen var jätte nära vita huset, man kunde inte se den från
där man satt och åt men det var i alla fall jätte nära!

Här kommer en bild bommning från igår kväll:






Vita Huset:



Vita huset är mycket större och finnare än vad man tror!

Maten var jätte god och resturangen var jätte fin.
Vi åt 3 olika slags kalcon och potatis mos, och till efter rätt åt jag en jätte god och stor bitt
pie(pumkin pie).

Snart ska vi till en massa museum, smithsoneon heter dom.
Och det är ungefär 20 st.
Om ni har varit där eller sett på natt på museum 2 förstår ni lite bättre.
Museumen ligger alla väldigt nära varandra men vi kommer bara att gå till några styckna 5 elle 6st.
I nästa inlägg kommer jag att visa bilder att förklara lite mer.

Senare ikväll(eller imorgon kväll) kommer vi att besöka ett spök hus.
Det är Alexandria´s äldsta hus och bygdes 1678 tror jag.
Det är typ en spök visning där en gudie berättar och visar allt.
Min syster och min pappa tycker att det skulle vara kul, men jag kommer
nog få mardrömar i flera år!
Jag vet inte om jag törs, tank om det är faktisk finns spöken där!

Bloggar mer när jag kommer hem(5-8timmar)!

Glömm inte att tävla om ett China glaze nagellack på Annie/Bellas blogg!

-Emmy


Kommentarer
Postat av: Emmysnails

Hej mamma älskar er

2011-11-25 @ 19:47:27
URL: http://emmysnails.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi är i Täby hos Christer och Marianne. Idag har vi varit i Gamla stan på julmarknad. Igår var vi på teater och Såg Zpanska flugan.Hoppas att ni har roligt och att ni passar på att handla mycket kläder och skor. Vi har ingen snö ännu.

Hälsningar och kramar

mormor, morfar, Christer, Peter och Marianne

2011-11-25 @ 19:57:05
Postat av: Emmysnails

Gulligumman Emi, Fortsätt att blogga så att vi får veta hur ni har det. Nu ska jag ut och gå med Lando. Vi har ingen snö ännu. Puss och kram. Hälsa Bella också att mamma älskar er.

2011-11-26 @ 08:58:35
URL: http://emmysnails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0